Sjung ut!

Va i Sköve igår ja!

Kom på mig själv när vi gasade upp för backen att här har jag inte varit sen vi hade träningsläger med Byttorps Dam Elit.. De va tider de! Då sprang vi upp för den där lilla kullen där ja...

Men det skulle jag inte göra denna gången!
Nu var jag istället med o jobbade på en aktivitet med Friluftsfabriken. Det var en tävling som var en mix av olika sångtävlingar och med oss hade vi Staffan, en duktig trubadur, vilket allt som oftast ger succé!
Det va riktigt skoj o kunden blev väldigt nöjd, det är alltid roligt!

Det roliga var att beställaren var lite nervös innan att gruppen inte skulle våga sjunga, så att vi kanske skulle skippa SingStar-momentet. Men det var no probs at all kan jag säga! Vi funderade ett tag på om vi hade fått fel grupp... Dom skrölade och skrattade o hade sig!

Jag kunde inte låta bli att garva åt deras dialekt! Asså, jag Älskar ju dialekter! De flesta kom från Motala och hade en bre' "Öskötska", så som Martin ibland kan låta när han drar på rejält me dialekt.. Dä ä humor dä. Därför klämde jag in en video längst ner, lyssna, garva o njuut av denna sjukt roliga dialekt! Jag kryddar inte ens när jag skriver att dom lät så.. :)

Tanken är att jag ska hålla i samma aktivitet själv om några veckor fast nere i Varberg.. å jag är ju själv inte ett teknikens under så vi får se  hur vi ska lösa det här me alla sladdar, mixerbord, micar o jox!

I afton bussar jag mot storstan, ska ju ner till de fina folket på Magasinsgatan o ha en mysig helg!
Looking forward änna!


                        

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0