BULLFEST BULLFEST HELA DAN!

Jaaaa!

Idag är det ju Kanelbullens dag! =)

Ett fint sms landade i mobilen igår kväll.

Avsändare Martin.

Hej kära vänner!
För att celibrera kanelbullens dag
bjuder Borgmästaregatan 28 högst
upp till höger in till bullbak 12,30 imorgon.
Sponsra med vad ni vill men mjöl, vatten, kanel
och kärlek finns i mängder!
Även kaffe och bobsaft kommer kunna
levereras på efterfrågan.
Heartfullish willkommen!
Tillåtet att på eget bevåg bjuda in
de som är värdiga!

Å det fattar ju ni lika väl som jag att en så inbjudan FÅR man inte tacka nej till! =)
Så vi begav oss till min gamla lya där det bakades kanelbullar i mängder!
Jag kanske inte var den mest engagerade i själva baket, men asså det mentala stödet o vakt för öppna fönster vid jäsning o sånt är också väsentligt vid bullbak! =)

Väl gräddade o klara så åt vi också upp mängder med bullar! Å drack massa mjölk! massa massa! [trots att det inte är bra för tarmen Lovan ;)]
Vågar knappt säga hur många.. jo, femtio bullar svaldes.. vi va sju pers.. men dom va små.. å jag åt bara tre.. haha! Niklas kom med den briljanta idén om nån ville tävla.. Erik o Martin var inte sena i att glufsa i sig :) haha! Så cirkus 25 bulls fick frysas ner till en annan dag.

Underbar dag! =)
Det tog emot att gå mot stationen o åka hemåt idag..
Tack för en grym helg folks!
Love ya!

   

Jossan tycker det är     Demonstrerar att det       Knåda knåda knåda!!!
 kul med bullbak          är viktigt att sätta upp
                                  håret när man bakar!

     
MASSA BULLAR       Högar med bullformar formades..    Snart slut i fatet... 

            
Aj aj.. ont i magen       Jossan tycker det   Bullfest vare här! Värdparet vinkar hej då!
efter alla bullar...         är jättegott!


Vi ses snart igen hoppas jag! =)


Dags att ta tag i lite väsentliga saker.. en hektisk vecka väntar med Plugg o Bingokryssning i Stockholm! Återkommer  mer om det! =)

Natti!


Kommentarer
Postat av: Anna L

Hej Lotta! Det ser riktigt smarrigt ut med bullarna, jag blir ju jättesugen... Ni verkar varit ett bra bull-team! =) Ha det toppen! Vi ses! Kram

2009-10-05 @ 17:36:36
URL: http://annasida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0