My Lucky Day!

Efter lite powenapande var jag redo att bege mig mot Göteborg!

Hade inte bokat biljett och SJ:s hemsida krångalde såklart.
Ett samtal till Kriss och kollade upp så tågtiderna stämde.
Fick reda på att det tåget jag tänkt o ta va svaajnigt dyrt! EttHundraElva Riksdaler.
Eftersom jag inte hade så mycket till alternativ så fick jag svälja min bitterhet och traska ner till stationen.

Står vid automaten och skulle precis köpa.
Då kommer en tjej fram till mig:
Tjej "Ursäkta.."
Jag: "Aaa.."
Tjej: "eller hur gammal är du?"
Jag: "22"
Tjej: "Jaha, för min sambo blev sjuk så jag har en biljett över.. du kan ju ta den.."
Jag kunde inte med o ta emot den så betalade henne 70 kr, snacka om win-win-situation!
Jag blev GLAD iaf!

Tuffade mot Göteborg med ett leende på läpparna och mötte upp Lina vid Centralen.
Vidare mot Kriss och vi lagade mat o piffade oss!

Sen vidare mot stan o möta upp mr Lannehed!
Å därmed var kvällens gäng samlat!
Vi fyra som va i Turkiet för några år sedan! =) Kind of a reunion aaight!

Då passar ju lite gamla bilder från Alanya 2005 in... =)

                
        my mates                             Lina o Mr Wiman                      Blondie Me!



En öl i baren på bergakungen o sen spenderade vi tre timmar i biosalongen till filmen Australia.
Riktigt bra film tyckte jag!
Den hade lixom mycket om lite... den va rolig o sorglig o de va historia, kultur, natur.. lööve o war.. mm! =)
Men tänk på att inte ha för höga förväntningar om ni ska se den.

Vid midnatt tog vi oss ut i Göteborgs livliga natt! letade efter en mysig pub, men det visade seg att många var påväg att stänga eller att dte var fullt vid borden. Hittade till sist en, tog två bärs o snackade massa bööös!

Härligt Trevlig Kväll me Goa Vännner =)

Tog lite pics, men ble inge bra.. får bli en annan gång... :)

Nattamat å spårvagnar gjorde att vi inte va hemma förrän fyrasnåret. å gissa om jag va redigt trött då.. efter att varit uppe närmare ett dygn..
znark.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0