Hur e de möjligt..?

Fastnade framför TV:n tidigare ikväll, det var ett program om ett siamesiskt tvinnlingpar som var i 16-årsåldern.
(Någon som såg det?) 
Asså, helt sjukt ju!
Jag blir fascinerad hur de klara av sin vardag!
För de var ändå två ganska olika individer! Men tänk själva!
Dom har två hjärnor men en kropp!
Hur funkar det?
Jag har en hjärna o en kropp och jag klagar emellanåt! =)

Allt från att välja kläder på morgonen till vad de ska äta, vem de ska umgås med vad de ska göra!?
De hade iaf lyckats ta körkort nu och en hade hand om pedalerna och växelspaken och den andra styrde.
Ne, jag tycker det var confusing hur det funkar! Hur kan två hjärnor som skickar signaler styra kroppsdelarna?
Dom har två ryggrader, två hjärtan, två magsäckar och delar på tre lungor. Å så har de ju bara två armar o två ben.

Fascinerande som sagt!
Det är härligt med positiva individer som tar dagen som den kommer!
Jag röstar för mer sånt i vår värld!

Abby & Brittany 16 år


En artikel om systrarna:
http://www.aftonbladet.se/wendela/barn/article1323587.ab?service=print

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0