Lilla-Jul i Trelleborg

Resan tog fart i fredags vid tvåtiden mot Skåneland, närmare bestämt Trelleborg till Krissen o Dicken! =)
Det blev lite fredagsmys special vid vår ankomst, nämligen Tacos!
Idol fanns även med på önskelistan och var så planen fram till Dick kläcker att de inte har någon antenn. Trots systrarna Tobins kämpande med antennen riktad rakt mot Danmark fick vi ingen bild vidare länge.

Dick gör kvällens insats som slutade med att vi landade i hans föräldrars soffa, härligt trevliga Skåningar! Idol följdes, dock missade jag öppningsnumret där Sandras brorsa o hans klassisar dansade. Tänk att jag dansade med några av dom på XoY för en vecka sen o nu står de i LiveTV o dansar! Coolt! =)

Det blev en ganska lugn kväll, man kan säga att det hela drog igång precis när vi skulle sova. Jag hade till och med hunnit dra ner min sovmask över ögonen.. DÅ drar Dick igång Singstar! Önskemusiken var igång och Självklart ville vi hylla vår kära Sara som kommit med denna briljanta idé att åka hit just denna helg, men som fick förhinder pga skolan. :( Så låten Sarah spelades o sjungs för fulla halsar! Det var även toner av Stad i ljus och andra godbitar.. Efter det vet jag inte hur länge dom höll på för John Blund kom o fångade mig...


På lördagen begav vi oss in till storstan Malmö för mysig julshopping, jojo! Vi var tyvärr inte ensamna om den tanken. Det här med att köpa julklappar via internet kan vara en bra idé för mig för jag Otrivs grymt mycket i dessa stressade folkmassor märkte jag.. usha. Vi hann väl med ett par butiker innan det var dags att bege oss söder ut igen tillbaks till Trelleborg..

MAXI nästa. Julgranspynt och Gran såklart! Grabbsen fick ansvar för det sist nämnda medan flickorna gick inne o shoppade i varuhuset.. =) På vägen hem var det skönsång i bilen, ja iaf i vår bil. Julsånger som bare den! Chauffören Emma kanske inte tyckte det var sån skönsång då hon kopplade framförvarandes bil, där den gröna skylten Övningskör präglade bakdelen, med att vi också hade en ÖvningsKör i bilen. Helgens bästa joke, Tack Emma! haha! =0)

Det kläcktes även en annan bra idé! Att detta skulle förbli en tradition. Andra advent firar vi lilla-jul hos Kriss o Dick! Jajaja! ropade alla i KÖR! Även Kriss gillade idén, så nästa år Sara! =)

Hemma igen o det var minst sagt full rulle på alla oss nio! Julmusiken porlade ut ut Spotifys gränslösa bibliotek! Grabbarna ansvarade för granen, jag bakade Rocky Road, några pysslade med pynt till granen, andra satte nejlikor i apelsiner, två gjorde pepparkakshus. Hej Tomteverkstad! I LIKE!

Så småningom hade tiden sprungit ifrån oss o vi satte oss äntligen ner för att äta av julbordet. Grönkålen gick hem hos de allra flesta tror jag, mums! Å köttbullarna.. mmm! =)

Mätta landade vi i soffan. De osmarta tryckte i sig mer Rocky Road o blev ännu mättare. Efter det kom rastlösheten krypandes hos en del och det blev spel-time! Den glade mytomanen, riktigt roligt spel! Bra julklappstips där! =)

Idag har vi tagit det i vår egna takt. En promenad och ett besök på djurkyrkogården där vi tog farväl av Brännart, vår brända fluga.. pick o pack och Hej då för den här gången.

Oj, vilket långt inlägg detta blev. Men Sikken Underbart Mysig Helg det har varit!
Jag har så fina vänner! Å jag är så Glad för det!

Tack ska ni ha!

Pussar o Kramar!

Ett litet Ax-plock från helgen i foton... :)

                 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0