Film-mys

Då det skitdåliga vädret bestämde sig för att hålla i sig heela måndagen bestämde jag mig för att hoppa på det skakande whiplash-tåget ner till Varberg igen igår kväll.
Jag hann se första halvlek på Elfsborg-GAIS hemma i TVsoffan och jag hann se Lucic mål(!) som gav seger till de gule! Yeees!

Väl hemma i Varberg igen hann jag knappt packa upp väskan innan jag satt i TVsoffan och en DVD snurrade igång i spelaren. Filmen hette The Bucket List. Riktigt bra film kan jag säga! Absolut ett filmtips nu när vädret är som det är. En av de bättre filmer jag sett på länge faktiskt!

Den handlade om två män som fickom att de inte skulle leva så länge till p.g.a sjukdom så de skrev en lista som de ville checka av innan de dog och så gav de sig ut i världen på äventyr!
Tanken har slagit mig många gånger att skriva en lista på saker man verkligen vill göra! Men jag har mest tänkt "Att göra innan man är 50 eller 60-lista" men varför ska man inte ha skoj efter man är femtio? Det är ju bara att titta på mina föräldrar! De gör massa roliga saker ju!

Filmen handlade verkligen om att lev dagen som att den är din sista!
Man glömmer ofta bort det där. så därför ville jag påminna er. Carpe Diem.

Promenix, javisst! :)

Puss hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0